Principiile IQest

a.  Fiecare copil are resurse si abilitati specifice, are trasaturi de personalitate care se cultiva atat prin activitati comune, in cadrul grupului de copii, cat si prin proiecte personalizate de dezvoltare. Educatoarea si psihologul, in acord si in colaborare cu parintii, vor pregati pentru fiecare copil un set individual de activitati pentru descoperirea si dezvoltarea abilitatilor personale.

b.  Factorul de auto-dezvoltare cuprins in jocuri individuale si de grup (”homo-ludens”) este extrem de ridicat la aceasta categorie de varsta. Copiii trebuie sa se joace zilnic in cadrul procesului didactic, in contextul unor provocari individuale si de grup care educa: adaptarea la scop, adecvarea la mijloace, cooperarea, competitivitatea etc.

c.  Limbile straine dezvolta inteligenta abstracta si emotionala. Pe langa cursurile intensive de limba engleza, in cadrul IQ-est copiii isi pot insusi structuri de baza din cinci limbi europene prin metoda Muzzy.

d.  Gratie relatiei sale speciale cu dezvoltarea retelelor neuronale, muzica reprezinta una dintre cele mai eficiente metode de antrenare IQ si EQ. Copiii vor invata prin intermediul cantecelor, vor asculta muzica clasica pentru dezvoltare neuronala (ex: Mozart) in timpul jocurilor, vor explora instrumente stimulative pentru logica si creativitate (ex: pianul).

e.  Prin intermediul jocurilor logice, matematice si informatice adecvate varstei lor, copiii isi antreneaza coeficientul de inteligenta abstracta.

f. Prin intermediul jocurilor artistic-creative (desen, colaj, decupaj, origami) copiii isi dezvolta coeficientul de inteligenta emotionala.

g.  Copiii sunt sprijiniti pemanent de traineri si psihologi specializati, care le asigura o fisa de dezvoltare personala si le evalueaza lunar evolutiile.

 

Comments are closed.