Program

Activitatile Gradinitei IQ-est (descriere sintetica)

Activitatile educative desfasurate in cadrul gradinitei IQ-est vor urmari Programa Activitatilor Instructiv-Educative elaborata de Ministerul Educatiei si vor fi diferentiate pe categorii de varsta.

Fiecare grupa lucreaza sub indrumarea unei educatoare cu experienta si atestare in domeniul pedagogic.

Activitatile optionale (balet, pian, gimnastica, baschet/volei, Codul bunelor maniere, arte martiale etc.) si activitatile recreative (colorat, pictura, modelaj, origami) vor fi sustinute de persoane calificate si experimentate.

Copiii vor beneficia permanent de asistenta medicala si psihologica.

Parintii vor fi constant informati despre activitatile desfasurate in cadrul Gradinitei IQ-est si vor primi, lunar, analiza evolutiei copiilor axata pe 5 repere fundamentale:

  1. integrare in grup;
  2. acumulare de cunostinte;
  3. dezvoltare IQ si EQ;
  4. indicatori fizici (inaltime, greutate);
  5. abilitati si competente individuale/specifice.

Metoda IQ-est se bazeaza pe dezvoltarea prin joc a inteligentei abstracte si emotionale a copiilor.

Pentru copii, jocul este drumul natural spre cunoastere.

Programul gradinitei este flexibil, putand fi adaptat dorintelor si necesitatilor parintilor.

PROGRAMUL GRADINITEI

Programul zilnic al gradinitei este structurat astfel:
• 8:00 – 8:30 – sosire gradinita (cu posibilitati de preluare matinala sau de transport auto)
• 8:30 – 9:30 – mic dejun adaptat nevoilor copiilor: anti-alergic, vegetarian etc.
• 9:30 – 10:30 – activitati educative (frontale) urmarindu-se Programa Activitatilor Instructiv-Educative elaborata de Ministerul Educatiei Nationale (cunoasterea mediului, comunicare, dezvoltarea vorbirii, notiuni introductive de matematica, educatie civica, educatie sanitara, educatie rutiera); activitatile vor fi impartite pe categorii de varsta si vor urma un plan de dezvoltare IQ-EQ.
• 10:30 – 11:00 – gustare de fructe.
• 11:00 – 12:00 – activitati optionale si recreative (cursuri intensive de limbi straine in functie de optiuni, Codul bunelor maniere, arte martiale, dans, laborator de istorie aplicata)
• 12:00 – 13:00 – masa de pranz
• 13:00 – 15:45 – program de somn
• 15:45 – 16:15 – gustare
• 16:15 – 18:30 – activitati optionale,  jocuri de interior sau in aer liber; piese de teatru, dezvoltarea comunicarii.

 

Durata unei activitati este de 15-20 minute pentru copiii cu varsta intre 3-5 ani si de 30-35 minute la cei intre 5-6 ani.

Jocul si activitatile alese se desfasoara pe grupuri mici si ii ajuta pe copii sa se socializeze, in mod progresiv, si sa se initieze in cunoastere a mediului social si cultural caruia ii apartin, a matematicii, comunicarii orale si chiar limbajului scris si citit.

Ne concentram atentia spre activitati utile, stimulative, in functie de aptitudinile individuale si de ritmul propriu de invatare.

Activitati educative (frontale)

  • educatia limbajului
  • stiintele naturii
  • comunicare, prezenta publica si scenica
  • ecologie si viata
  • activitati practice
  • ora IQ
  • ora EQ
  • engleza intensiv
  • activitate matematica
  • educatie pentru societate
  • educatie fizica
  • educatie muzicala
  • educatie plastica
  • educatie practica/casnica
  • cunoasterea mediului

Activitati extra-curriculare

  • vizite la muzee
  • teatru
  • circ
  • vizite la gradina botanica
  • vizite la gradina zoologica
  • iesiri in parcuri
  • tabere si excursii organizate
  • vizite la diverse unitati de productie
  • vara – inot, tenis, plimbari cu bicicleta
  • iarna – ski, patinaj, plimbari cu sania

Activitati optionale

  • muzica (pian)
  • balet, dans sportiv
  • limbi straine
  • Aikido
  • pictura
  • inot

Educarea limbajului

  1. Sa audieze cu atentie un text, sa retina ideile acestora si sa demonstreze ca l-a inteles;
  2. Sa distinga sunetele ce compun cuvintele si sa le pronunte corect;
  3. Sa-si imbogateasca vocabularul activ si pasiv pe baza experientei si sa utilizeze un limbaj oral corect din punct de vedere gramatical ;
  4. Sa recunoasca existenta scrisului  oriunde il intalneste;
  5. Sa recepteze un text care i se citeste sau i se povesteste, intelegand in mod intuitiv caracteristicile expresive si estetice ale acestuia.

Activitate matematica

  1. Sa realizeze clasificari de obiecte si fiinte;
  2. Sa stabileasca relatii intre obiecte si grupuri de obiecte, dupa diferite criterii, realizand comparatii;
  3. Sa inteleaga relatiile spatiale, sa plaseze diferite obiecte intr-un spatiu dat ori sa se plaseze corect el insusi in raport cu un reper dat;
  4. Sa recunoasca, sa denumeasca, sa construiasca si sa utilizeze forma geometrica;
  5. Sa numere de la 1 la 10  recunoscand grupele de obiecte  si cifrele corespunzatoare;
  6. Sa efectueze operatii de adunare si scadere cu 1-2 unitati in limitele 1-10.

Educatie pentru societate

  1. Sa aprecieze in situatii concrete unele comportamente si atitudini in raport cu norme prestabilite si cunoscute ;
  2. Sa traiasca relatii afective cu cei din jur stari sufletesti pozitive, sa manifeste prietenie tolerant ;
  3. Sa descrie si sa identifice elemente locale specifice tarii noastre si zonei in care locuiesti.

Cunoasterea mediului

  1. Sa cunoasca unele elemente componente ale lumii inconjuratoare(corpul uman, plante, animale,obiecte);
  2. Sa recunoasca anumite schimbari si transformari din mediul inconjurator;
  3. Sa cunoasca elemente ale mediului social si cultural;
  4. Sa  manifeste disponibilitate in a participa la actiuni de ingrijire si protejare a mediului, aplicand cunostintele dobandite;
  5. Sa aplice norme de comportare specifice asigurarii sanatatii ti protectiei omului si naturii.

Educatie muzicala

  1. Sa diferentieze auditiv timbrul sunetelor din mediul inconjurator si al sunetelor muzicale ;
  2. Sa exprime prin miscare starea sufleteasca creata de muzica audiat ;
  3. Sa diferentieze auditiv intensitatea sunetelor din mediul inconjurator si al sunetelor muzicale.

Activitate practica

  1. Sa efectueze operatii simple de lucru cu materiale din natura si sintetice ;
  2. Sa se raporteze la mediul inconjurator, contribuind la imbogatirea acestuia prin lucrarile personale ;
  3. Sa –si formeze deprinderi practice si gospodaresti

Educatie artistico – plastica

  1. Sa obtina efecte plastice, forme spontane si elaborate prin tehnici specifice picturii ;
  2. Sa exerseze deprinderile tehnice specifice modelajului in redarea unor teme plastice ;
  3. Sa compuna in mod original si personal spatiul plastic;
  4. Sa interpreteze liber, creativ lucrari plastice exprimand sentimente estetice.

Educatie fizica

  1. Sa cunoasca si sa aplice reguli de igiena a efortului fizic ;
  2. Sa –si formeze o tinuta corporala corecta ;
  3. Sa perceapa componentele spatio- temporale(ritm, durata, distanta, localizare) ;
  4. Sa fie apt sa utilizeze deprinderile insusite in diferite contexte ;
  5. Sa manifeste spirit de echipa ;
  6. Sa se foloseasca de actiunile motrice invatate pentru a exprima sentimente, pentru a raspunde la diferiti stimuli.